Categories
Default

Kleding Verkoop Markt: Hoe haalt u het meeste uit uw inventaris?

Of u nu in de achterkamer van een boetiek of een groot warenhuis werkt, waarschijnlijk heeft elk van uw winkels minstens een deel van de kleding die niet wordt gedragen. Dat komt omdat de meeste winkels niet genoeg voorraad hebben om alle klanten die komen winkelen tevreden te stellen, vooral tijdens het winterseizoen wanneer mensen de neiging hebben conservatiever te zijn over wat ze dragen en hoeveel ze uitgeven aan seizoenskleding. Gelukkig zijn er verschillende trucs die u kunt toepassen om de waarde van uw kleding en verkoopvoorraad te maximaliseren en zo meer klanten aan te moedigen om naar uw winkel te komen en hun geld uit te geven.

Kleding verkoop markt

Ken je kleding

De kleding in de verkoopmarkt moeten een doel hebben: ze moeten relevant zijn voor het seizoen, passen bij de stijlvoorkeuren van de meerderheid van je klanten, en het imago van het merk vertegenwoordigen. De belangrijkste reden waarom klanten de kleding in uw winkel niet kopen, is echter dat de kleding de klant voor u niet past. Als u weet hoe u de juiste maten opmeet, kunt u erachter komen of de klant die voor u staat de kleding ook daadwerkelijk past. Hoewel alle maten belangrijk zijn, zijn bepaalde maten voor bepaalde klanten belangrijker dan andere. Een grote maat is bijvoorbeeld belangrijker voor een zwangere vrouw dan voor een gewone vrouw. Een klant die zwanger is zal over het algemeen grotere maten willen, dus het achterhalen van haar maat is essentieel voor de verkoop van haar kleding. Wanneer u met uw inventaris werkt, moet u ook rekening houden met seizoensgebonden veranderingen, dus zorg ervoor dat u de maten in uw winkel aanpast aan de seizoensgebonden veranderingen.

Wees bekend met je inventaris.

Als boetiekeigenaar of warenhuismanager is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen, vertrouwd zijn met je inventaris. Door vertrouwd te zijn met uw inventaris, kunt u de juiste maten identificeren, de seizoensgebonden veranderingen achterhalen, en zien welke stijlen in trek zijn of niet. U kunt ook beslissen of die artikelen opnieuw moeten worden bevoorraad of dat ze moeten worden vervangen door nieuwe, meer actuele stijlen. Als u op de hoogte bent van uw voorraad, kunt u bovendien betere beslissingen nemen wanneer klanten u vragen of bepaalde artikelen uitverkocht zijn. En, als u een loyaliteitsprogramma heeft (zoals Wegmans of Walmart's Cheapo Card), zal het u helpen te identificeren welke klanten uw winkel frequenteren en u helpen uit te vinden wat zij leuk vinden, zodat u uw voorraad beter kunt afstemmen op hun specifieke interesses.

Lagere prijzen.

Een manier om meer klanten in je winkel te krijgen is door de prijzen te verlagen van de kleding die je te koop hebt. Verlaag de prijzen van de kleding die je te koop hebt, maar verlaag de prijzen niet van de artikelen waarvan je weet dat ze duurder zijn (zoals merkkleding of schoenen). Je kunt de prijzen verlagen van artikelen waarvan je weet dat ze populairder zijn en waar meer vraag naar is, zoals een t-shirt dat uitverkocht is in een grote maat of een paar sandalen die te groot zijn voor de voeten van de klant.

Laatste tips.

De makkelijkste manier om de waarde van je inventaris te maximaliseren is door terug te gaan naar de basis. Je moet onthouden dat je met mensen te maken hebt en dat mensen niet graag winkelen als ze zich geïntimideerd voelen door het winkelpersoneel of als ze zich niet welkom voelen in je winkel. Neem dus de tijd om uw klanten te informeren over de laatste trends in hun garderobe, stel verschillende manieren voor waarop ze hun oude kleding kunnen hergebruiken, en stem de sfeer in uw winkel zo af dat uw klanten zich thuis voelen als ze door uw kleding snuffelen.

Als je meer klanten in je winkel wilt krijgen, zul je ervoor moeten zorgen dat ze langer blijven hangen en meer geld uitgeven dan ze hebben meegenomen. En dat is waar u uw klanten kunt verrassen met een afgeprijsd artikel of twee, een gratis monster, of een warm welkom van een medewerker.